امام جمعه دماوند:
تکریم معلم ورای تعارفات ارزشی قرآنی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه دماوند گفت: تکریم جایگاه والا و مقام شامخ معلم ورای تعارفات معمول، ارزشی واقعی و مبتنی بر درس‏های قرآن کریم است.

خبرگزاری فارس: تکریم معلم ورای تعارفات ارزشی قرآنی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران حجت‏الاسلام محمد علاءالدینی ظهر امروز در آیین دشمن‏شکن و عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته دماوند که با حضور جمع کثیری از مردم برگزار شد اظهار داشت: جایگاه معلمان در سازندگی انسان‏ها فراموش‏نشدنی است.

وی ادامه داد: از این‌رو گرامیداشت روز معلم، عزیز داشتن همه ارکان سازنده شاکله تعالی‏بخش جامعه قلمداد شده و این منزلت در جهان امروز بسیار حساس شمرده می‏شود.

علاءالدینی آموزش و پرورش را منبع حیات‏بخش جامعه اسلامی خواند و افزود: خوشبختانه به برکت وجود نظام مقدس اسلامی، نهاد آموزش و پرورش به منبع حیات‏بخش جامعه اسلامی مبدل شده است.

امام جمعه دماوند تصریح کرد: به حول و قوه الهی، خروجی امروز این دستگاه ولایت‏مدار برخاسته از بطن انقلاب و انسان‏های شریفی است که اغلب آنها به الگوی دیگر جهانیان تبدیل شده‏اند.

به گفته وی سه عامل تعیین‌کننده سواد، دلسوزی و سلیقه ابزارهایی در دست معلمان هستند تا با سود جستن از آنها عنصری به نام دانش‏آموز به رشد و تعالی همه‏جانبه سوق داده می‏شود.

علاءالدینی ادامه داد: دلیل تاکید علما و فضلای دینی بر ضرورت رشد دوجانبه علم و اخلاق در اقشار جوان و نوجوان جامعه، تاکیدات ویژه قرآن کریم بر این نکته پراهمیت است.

امام جمعه دماوند اضافه کرد: اگر دستگاه ارائه‏دهنده آموزه‏های علمی، انسان‏هایی بدون خودساختگی معنوی و برخوردار از شاخصه یک‏بعدی دانش‏ را راهی عرصه‏های اجرایی و سازندگی سازد، آنگاه شاهد بروز و ظهور همان مثل قدیمی "تیغ به دست زنگی مست دادن" خواهیم بود.

وی افزود: نمونه چنین سبک و سیاق غلط از علم‏آموزی را می‏توان در سیستم‏های آموزشی کشورهای غربی به خوبی مشاهده کرد که از انرژی هسته‏ای در عوض استفاده در مسیرهای توسعه انسانی در راه تولید تسلیحات اتمی استفاده می‏شود.

علاءالدینی با اشاره به دیگر دلایل اهمیت جایگاه معلمان در نهاد آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: مقام شامخ معلم از منظرگاه‏های دیگری نیز قابل بحث و بررسی است.

امام جمعه دماوند معلمان را گردانندگان کارگاه‏های عظیم 12 ساله‏ای خواند که کیفیت خروجی این مراکز کارگاهی بی‏بدیل به هنر و فعالیت آنها بستگی دارد.

وی تصریح کرد: در این کارگاه‏های بزرگ تحت سرپرستی معلمان، عناصری به نام دانش‏آموز در توده‏های جمعیتی عظیم و میلیونی و در طلایی‏ترین دوران زندگی خود تحت تعلیم قرار می‏گیرند.

علاءالدینی با اشاره به تاثیرات غیرمستقیم معلمان بر جامعه خاطر نشان کرد: معلمان علاوه بر تاثیر مستقیم بر دانش‏آموزان می‏توانند به طور غیرمستقیم بر نهاد خانواده و در جایگاهی برتر بر جامعه نیز موثر باشند.